Kinetoterapie

De 30 de ani

Kinetoterapie în Constanța

Pentru cine este

• Afecțiuni posttraumatice pe aparatul locomotor
  • Terapia kinetică a gravidelor cu elemente tip Pilates
  • Afecțiuni neurologice centrale sau periferice
  • Afecțiuni articulare degenerative
  • Tulburări de aliniament ale coloanei vertebrale
  • Tulburări de statică ale membrelor inferioare
  • Preartroze la copii și adolescenții supraponderali
  • Afecțiuni cu determinism genetic
  • Afecțiuni congenitale
  • Terapia VOJTA pentru sugari, copii mici și adolescenți

De ce e important

METODA VOJTA: metoda locomoției reflexe

Conform Societății Internaționale Vojta în terapia Vojta la copii, cursul mișcărilor „normale”, ca prinderea, verticalizarea și mersul nu vor fi primar învățate, exersate și antrenate.Terapia Vojta stimulează creierul să activeze modelul de mișcare înregistrat, înnăscut astfel încât mișcarea coordonată să-l exporte la musculatura trunchiului și membrelor.

Acest demers presupune, în cazul copiilor o colaborare cu părinții ca și co-terapeuți sub îndrumarea și supravegherea terapeutului Vojta.

KINESIO-TAPING: Metoda de Kinesio ® Taping a fost inventată în 1979 de Dr.Kenzo Kase. Kinesio ® Taping se bazează pe o filozofie nouă, care are scopul de a oferi libertate în mișcare, astfel permițându-i sistemului muscular de a se vindeca bio-mecanic și sistemului limfatic să-i faciliteze drenarea lichidelor extracelulare cât mai aproape de normal în structurile organismului care au suferit diferite traume. Acest demers presupune aplicarea direct pe piele urmând diferite indicații si parametrii, (stabiliți printr-o evaluare bio-mecanică atentă a pacienților) a benzilor de Taping-Tex.

Benzile de Taping-Tex pot rezolva acest disconfort si multe altele- nu numai din sfera aparatului mio-artro-kinetic dar și-n patologia neurologică, reumatismală, metabolică, etc.

Programare

Mai multe informati

CABINET FIZIOTERAPIE -GHEORGHE DANIELA face o terapie de recuperare individualizată pentru fiecare pacient, cu programe complexe, care ajung aproximativ la o ora de terapie.

Metodele kinetologice cele mai practicate de noi conțin elemente din următoarele metode, alese în funcție de patologia pacientului:

metoda Bobath = bazată pe reacțiile de redresare a capului și corpului, urmărește modificări (facilitare sau inhibiție) ale tonusului muscular;

metoda de Lorme-Watkins = umăreste creșterea forței musculare prin exerciții cu rezistenta progresiva;

metodele Jacobson și Schultz = pentru relaxare progresivă;

metoda Klapp = pentru redresarea scoliozelor;

metoda Williams = pentru discopatii;

metoda Kabat = de facilitare a actului motor voluntar prin sumarea de stimuli ai sistemului neuromuscular;

Metoda Vojta, metoda locomoției reflexe

Conform Societății Internaționale Vojta -metoda Vojta se poate folosi ca o metodă de bază în fizioterapie la orice tulburare de mișcare și cu succes asupra unor numeroase afecțiuni:

Indicații Vojta:

• Tulburări de coordonare centrala la sugar,
  • Tulburări de mișcare ca urmare a leziunilor cerebrale (paralizie cerebrală, apoplexie, SM etc.),
  • Pareze periferice (pareze de plex brahial-apărute în accidente obstreticale, spina bifida, paraplegie etc.),
  • Boli musculare,
  • Tulburări de statică vertebrală generate de explozii de creștere (scolioze, cifoze),
  • Traumatisme ortopedice ale umărului, brațului, șoldului, piciorului, în special în creștere,
  • Displazie congenitală de sold sau luxații,
  • Probleme ale funcției respiratorii, de masticație, deglutiție mai frecvente la copii prematuri.

Contraindicații Vojta:

Această terapie nu se recomandă în stări febrile sau inflamatorii, boli speciale (osteoporoză), anumite boli de inimă sau musculare, gravidie.

În cazul vaccinării cu vaccinuri vii conform instrucțiunilor medicului, terapia Vojta se reia, de obicei la 10 zile după vaccinare.

În cazul tuturor afecțiunilor care limitează starea generală, terapia Vojta se efectuează pe o perioadă mai scurtă de timp în funcție de rezistența pacientului, dar nu trebuie suspendată.

Efectele terapiei Vojta:

Prin terapia Vojta se produce asupra organismului 3 tipuri de reacții:

• reacții vegetative,
  • reacții somatomotorii funcție de poziția corpului în spațiu,
  • contracția musculară fazică.

P.J.Nicholas de la Universitatea din Oxford aprecia că 70% din timpul de lucru al fizioterapeutului trebuie să fie dedicat kinetoterapiei.

Ființa umană a sesizat cu mult timp înainte beneficiile pe care i le aduceau exercițiile de mișcare pentru refacerea stării de sănătate și sub acest aspect, se poate considera că o terapie prin mișcare, realizată conștient, s-a născut odată cu omul. Perenitatea kinetoterapiei de-a lungul mileniilor este prin ea însăși pledoaria cea mai convingătoare pentru valoarea reală a acestei terapii, tehnici și metode de realizare.

În secolul al XVI-lea merită subliniată apariția cărții „De arte Gymnastica„ a lui Hieronymus Mercurialis- profesor la Padova. Ideile din această carte au influențat tot ce s-a scris despre kinetoterapie în următoarele decenii. De exemplu:

• ideea profilaxiei= Orice individ sănătos trebuie să-și execute regulat exercițiile, iar pentru sedentari, exercițiile sunt obligatorii
  • ideea selecționării exercițiilor= Pentru bolnavi trebuie alese exerciții care să nu agraveze boala
  • ideea recuperării funcționale= Exercițiile sunt deosebit de utile în perioada convalescenței bolilor
  • ideea individualizării gimnasticii= Exercițiile se vor prescrie fiecărui individ în parte
  • ideea unității de mișcare a organismului= Exercițiile trebuie făcute pentru fiecare parte a corpului

Acest scurt istoric al kinetologiei demonstrează încă o dată complexitatea, importanța și valoarea terapeutică majoră pe care kinetologia o are în medicina de recuperare.

Programare